ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان
peyman poodine | شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ق.ظ |
۰ نظر
1) مسئولیتپذیری: کارآفرینان در قبال مخاطراتی که آغاز کردهاند، احساس
مسئولیت شخصی دارند. آنها ترجیح میدهند کنترل منابعشان را خود داشته
باشند و منابع را جهت دستیابی به اهداف مشخص، مورد استفاده قرار دهند
2) ریسکپذیری متعادل: کارآفرینان اهل ریسک پرخطر نیستند، اما اهل ریسک
حساب شده هستند. نتایج فعالیتهای آنها ممکن است در بلندمدت مشخص شود و یا
اهداف آنها ممکن است در نگاه دیگران غیر ممکن به نظر بیاید اما
کارآفرینان، موقعیتها را از یک دیدگاه متفاوت میبینند و باور دارند که
اهداف آنها واقع بینانه و دست یافتنی است. آنها معمولا نقاط را در
محدودهای که دانش آنها قابل بهرهبرداری است، فرصتیابی میکنند.
پیشزمینهها و تجربیات، هر یک احتمال موفقیت آنها را افزایش میدهد. یک
نویسنده میگوید: کار کارآفرین، برنامهریزی و محاسبه ریسک بر پایه دانش
بازار میباشد. دستیابی به منابع برای اهداف از پیش تعیین شده، از شروط
لازم برای موفقیت است. به عبارت دیگر، کارآفرینان موفق، هیچگاه بیمهابا
خطر نمی کنند
3) اعتماد به موفقیت: کارآفرینان به موفقیت خود ایمان دارند. آنها نسبت
به موفقیت خود، خوشبین هستند. طبق پژوهشی که توسط یکی از مراکز ملی
ایالات متحده آمریکا در مورد کسب و کارهای مستقل انجام شده است، صاحبان کسب
و کار، به موفقیت شرکتشان، از 1 تا 10، به طور متوسط، نمره 3/7 دادهاند.
این سطح بالا از خوشبینی میتواند نشان دهد که چرا برخی از موفقترین
کارآفرینان، قبل از موفقیت نهایی، غالبا بیش از یک بار شکست خوردهاند
4) تمایل به گرفتن بازخورد سریع: کارآفرینان از چالشهای کسب و کار لذت
می برند. آنها دوست دارند بدانند که نتیجه حاصله چه خواهد بود؟
5) انرژی بالا: کارآفرینان دارای انرژی بیشتری نسبت به افراد معمولی هستند. این انرژی، میتواند یک عامل حیاتی باشد که سبب تلاش شگفتانگیزی از سوی کارآفرین برای راهاندازی کسب و کار مستقل خود میشود. ساعات طولانی کار و تلاش خستگیناپذیر، برای آنها یک قانون است
6) آینده نگری: کارآفرینان یک احساس و تعریف درست از جستجوی فرصتها دارند. آنها پیش رو را نگاه میکنند و کمتر نگران آنچه دیروز انجام دادهاند و آنچه فردا باید انجام دهند، هستند. آنها مایل به بازگشت به گذشته و خوشحالی به سبب موفقیتهایشان نیستند. کارآفرینان واقعی بر آینده تمرکز میکنند. بت کروس میگوید: از آنجایی که شما یک شرکت را رشد و توسعه میدهید، اهداف شما متعالیتر خواهد شد و تمایل به توسعه بیشتر پیدا میکنید. کارآفرینان، جایی که بیشتر مردم فقط مشکلات و غیرممکنها را میبینند، پتانسیلها را میبینند و سرانجام، افکارشان تبدیل به موفقیتهای بزرگ برای آنها میشود. در حالی که مدیران درباره منابع در دسترس نگران هستند، کارآفرینان، علاقهمند به کشف و سرمایهگذاری در فرصتها هستند
- ۹۴/۰۳/۲۳